Tweede link
Vul een subtitel in
Het slot hangt aan een kistje. In dit kistje zit een vlaggetje met een kruis door (waardoor het duidelijk wordt dat de ontvoerde persoon al niet in dit land zit). Op de achterkant van deze vlag staat een gsm-nummer geschreven.
In het kistje zit ook nog een kaartje met een zin in het Spaans: "Mira, abajo de la mesa!"
De leerlingen moeten onder de tafel kijken om de volgende opdracht te vinden.
In de ruimte ligt een tablet/ipad met daarop google translate. (De code om de tablet te ontgrendelen is dezelfde code als die van het cijferslot dat ze net openden.)
De kinderen hebben deze tablet nodig om de boodschap te kunnen begrijpen.
Onder de tafel hangt een QR-code en een brief. Deze brief bevat enkel emoji's. De kinderen moeten de QR-code scannen om de brief te kunnen vertalen.
(De juiste oplossing is "Dag leerlingen! Ik hoop dat jullie mij aan het proberen te bevrijden zijn. Ik zit hier vast, maar ik weet niet waar. Misschien kunnen jullie proberen te bellen?" )
De leerlingen kunnen nu proberen de ontvoerder terug te bellen. Deze vraagt een telefoonnummer. De leerlingen hebben dit nummer al gekregen bij de vorige opdracht. Zij moeten dit nummer doorgeven aan de ontvoerder. De ontvoerder belt dan naar dit nummer.
De telefoon van de leerkracht in de kamer gaat.
Deze wordt boos en staat op. (Er valt een sleuteltje op de grond waar de leerkracht op zat)
"Je geeft toch niet zomaar iemand zijn gegevens weg? Iemand kan daar wel iets heel erg mee doen! Jij wil toch ook niet dat iemand jouw gegevens zomaar aan een onbekend persoon meegeeft!"
Het sleuteltje dat nu op de grond ligt, is een sleutel naar een ander kistje dat ze nu moeten openen. Hier zit een nieuwe QR- code en vlag in. (Zuid-Korea)
Materiaal:
- tablet/ipad met google translate op
- emoji alfabet
- boodschap in emoji's
- plakband
- sleutel (+ bijhorend slot!)
- kistje
Via volgende website kan je de pagina ook bereiken: brief44.webnode.nl/