De escape room 

Hoe doe je dit? Wat heb je nodig? 

Wij hebben deze escape room ontworpen met het oog op de 21st century skills, mediawijsheid, droom denken en creatief denken. 
Er wordt internationaal contacten gelegd en de kinderen zijn bezig met andere talen. 
Dit zal je voor de uitvoering in jouw klas wel anders moeten doen, zoek een andere persoon om contact mee op te nemen die dan doet alsof hij/zij in een ander land zit. 
Veel plezier in de uitvoering van de escape room met jouw klas! 


Leerkracht 

Voor de uitvoering van deze escape room ben je best met minstens 2 leerkrachten. 

Dit omdat er één leerkracht in de kamer aanwezig zal zijn, hij/zij zit in de hoek op een stoel en mag enkel op de vragen van de leerlingen antwoorden met ja of nee. Hij/zij zal ook niet helpen, alleen op bepaalde momenten reageren op iets wat de leerlingen doen. 

De andere leerkracht is de begeleidende leerkracht (deze is best niet aanwezig in de kamer maar volgt wat de kinderen doen via een camera). 


De kinderen kunnen 3 jokers inzetten doorheen het spel. Ze kunnen dus tips vragen aan de leerkracht die in het lokaal zit. Vragen ze een eerste tip, dan gaan er 5 seconden van hun tijd. Bij de volgende tip gaan er weer 10 seconden af en bij de derde tip gaan er 15 seconden af.  De bedoeling is natuurlijk dat ze met nog zo veel mogelijk tijd over, de ruimte kunnen verlaten en het mysterie kunnen oplossen. 

De opdrachten 


"Hallo allemaal, ik heb een vrouw ontvoerd en er is maar één manier om ze terug vrij te krijgen. Haar veiligheid ligt in jullie handen. Jullie staan nu in mijn kantoor. Jullie voeren hier verschillende opdrachten uit. Na het voltooien van een opdracht zal je een aanwijzing krijgen naar de volgende opdracht. Jullie hebben hiervoor 35 minuten de tijd. De vrouw zal jullie dankbaar zijn als dit jullie lukt.

Maak niets stuk want dan zullen jullie ze nooit zien."





Materiaal:  

  • youtube link  
  • muziekbox 
  • QR-code 

Via volgende website kan je de pagina ook bereiken: de-zoektocht-doorheen-de-wereld1.webnode.be/

Opdrachten in de bloempot 

In de bloempot zit een QR-code verstopt. Door deze te scannen komen ze op de site waar de uitleg van de opdrachten staat. De nodige materialen/ afbeeldingen zijn ergens anders opgeplakt/ verstopt in de ruimte.

De oplossing van deze opdracht zal telkens een getal zijn. 

Al deze oplossingen samen vormen een code waarmee ze een kistje open krijgen waar de volgende QR-code in zal zitten. 


Luna Denys, Britt De Witte, Lindsay Goris, Ine Hapers, Eline Stuer
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin